AZ OLDAL TESZT ÜZEMMÓDBAN FUT.
Üzleti élet felsőfokon
2021. Március 03. Szerda, Kornélia

Új vezérigazgatót nevezett ki az IPG

Október végén jelentette be az Interpublic Group of Companies (olyan ügynökségek tulajdonosa, mint a McCann, a UM, a Deutsch, az FCB, az R/GA, a Magna, az Initiative vagy a Reprise), hogy Philippe Krakowsky személyében új vezérigazgatót nevez ki Michael Roth helyére, akit a világ egyik legnagyobb ügynökségi holdingjának ügyvezető elnökévé (executive chairman) neveztek ki. A kinevezés 2021 januárjától hatályos. Az Advertising Age most egy hosszabb portrét közölt róla.

Philippe Krakowsky több mint 20 éves múltra tekint vissza az IPG-nél, a legutóbbi időben Michael Roth, a jelenlegi vezér jobbkezének számított, és bár a szakember egyáltalán nincs még a rivaldafény közelében sem, a holdingon belül egyfajta mindenesnek, intézőnek számított mindig is. Az IPG-hez tartozó Deutsch New York egyszer még lökhárítóra ragasztható matricát is tervezett Krakowsky arcával, azzal a szöveggel kísérve, hogy „Problémád van? Hívd Philippe-et! 1-800-KRAKOWSKY”.

Mindig a dolgok közepében
Egy IPG-s vezető a szakembert „csendes jelenségként” jellemezte az AdAge cikke szerint, ami meglehetősen ritka egy olyan iparágban, ahol a túlméretezett egók és az öldöklő belharcok tekinthetők alapvetőnek. „Minden meetingen és döntésben részt vett (holdingszinten), de a megbeszéléseken soha nem tolta magát előtérbe. Ettől még a dolgok közepén volt” – jellemezte őt egy IPG-s vezető. Krakowsky nem is vállalta az interjút az AdAge megkeresésére, mert azt szeretné, hogy Michael Roth távozásáig a jelenlegi vezér legyen középpontban. Roth 74 éves, 2005 óta vezette az IPG-t, és évek óta számítani lehetett lemondására.

Krakowskynak a pletykák szerint több, az iparágban és a cégen belül nagynak számító nevet kellett maga mögé utasítania, hogy kinevezzék az IPG vezérigazgatójának. Az AdAge információi szerint három ember között dőlt el a verseny: Krakowsky, a McCann Worldgroup elnök-vezérigazgatója, Harris Diamond, valamint a korábbi pénzügyi igazgató, Frank Mergenthaler versengtek a pozícióért.

A hírek szerint Diamond volt a várt befutó, aki, talán a végső döntéstől nem függetlenül, Krakowsky hivatalos kkinevezése előtt egy héttel jelentette be, hogy nyugdíjba megy a McCann éléről, helyét az ügynökségi csoport jelenlegi operatv igazgatója, Michael Bulb veszi át. Mergenthaler pedig már tavaly bejelentette, hogy rövid időn belül visszavonul.

Amikor a jó ember győz
Kristen Cavallo, a The Martin Agency ügyvezetője szerint Krakowsky „az a fajta ember, akinek számít az integritás, az erkölcs és az, hogy mindig a jó döntést hozza. Amikor meghallottam, hogy ő lesz Michael utódja, egyszerre éreztem örömöt és megkönnyebbülést. Ez egy ritka példája annak, amikor a jó ember győzedelmeskedik”. Michael Duda, a Deutsch korábbi vezetője szerint Krakowsky olyan ember, aki nincs a buli középpontjában – ő az, aki mindent megtesz azért, hogy a buli zavartalanul folyjon. Ez szerinte abból ered, hogy Krakowskynak éveken át komoly problémákt kellett (sikerrel) megoldania a cégcsoporton belül.

Az IPG-t ismerő források az AdAge-nek úgy nyilatkoztak, hogy évek óta nyilvánvaló volt, hogy a három szakember valamelyike lesz Roth utódja, ugyanakkor az is köztudott volt, hogy egyikőjük sem akar a másik alatt dolgozni. Egy IPG-s vezető úgy spekulált, hogy amikor Mergenthaler rájött, hogy nem ő lesz a vezető, inkább felmondott, bár nem biztos abban, hogy Krakowsky is lelépett volna egy fordított szituációban.

Krakowsky javára írják a cégen belül azt, hogy 2018-ban kardoskodott az Acxiom vállalat Marketing Solutions üzletágának 2,3 milliárd dolláros felvásárlása mellett. Az IPG ezzel szert tett egy 2100 dolgozóval bíró adatanalitikai és adatmenedzsment vállalatra, ami elősegítette az IPG Open Architecture nevű modelljének térnyerését – ami szintén Krakowsky gyermeke volt. Ez a modell lehetővé teszi a kreatív, adat, design, digitális, marketing, média produkciós, stratégiai és PR-területeken átívelő integrált megoldásokat az ügyfelek számára, és ennek kontójára írnak számos nagy ügyfélnyerést és -megtartást. A szakembert pedig általában jónak tartják a technológiai és adatalapú szemlélet terjesztésében.

Mi vár az új vezetőre?
Az IPG szeret azzal kérkedni, hogy az organikus növekedése meghaladja közvetlen versenytársaiért, de ez nem volt mindig így: a 2000-es évek legelején komoly veszély fenyegette a vállalat létét, amikor az amerikai tőzsdefelügyelet vizsgálatot indított, mert az ügynökségi csoport a vád szerint bizonyos pénzügyi tételeket bevételként könyvelt el kiadás helyett, ezzel pedig jelentősen inflálta a McCann nyereségét hosszú éveken keresztül.

A Kreatív néhány éve cikket közölt a Big Five-ról, azaz az öt legnagyobb ügynökségi holding történetéről, akkor ezt írtuk erről: „Az évekig húzódó ügy miatt sokáig mélyponton maradt a részvények értéke, 2005-ben például újabb 2 éves mélypontot ütött meg, amikor 10 dollárra csökkent (bár a legalacsonyabban 2009-ben állt a cég, akkor 3,2 dolláron kereskedtek a részvényeivel). Az ügy végül 2008-ban zárult le azzal, hogy az IPG 12 millió dollár büntetést fizetett be a SEC számlájára”. A holding pénzügyi helyzete jelenleg bombabiztos, amiben egyébként nagy szerepe volt Michael Rothnak és Frank Mergenthalernek is.

Krakowsky legfontosabb feladata talán a cégen belüli diverzitás növelése: az IPG saját jelentése szerint a vezetők között mindössze 2,6 százalék a feketék, 5,2 százalék a latinók és 5,5 százalék az ázsiaiak aránya, míg a fehéreké 84,9 százalék. Ezeket az adatokat Michael Roth adta ki júniusban, amikor az Egyesült Államokon végigsöpört a Black Lives Matter-mozgalom újabb hulláma, ezzel együtt pedig vállalásokat fogalmazott meg a sokszínűség növelésére. Komoly bizalom van Krakowskyban, hogy új szintre tudja emelni a Roth által elkezdett folyamatot.

Forrás: KREATÍV ONLINE