Üzleti élet felsőfokon
2024. Április 20. Szombat, Konrád, Tivadar

Beesett a Netflix

Esett a Netflix-részvények árfolyama, miután kiderült, nem akkora az előfizetési kedv, mint egy évvel korábban. Sajnálni azért egy pillanatig sem kell a vállalatot, így is bőven van mit aprítania a tejbe. Dörzsölhették a markukat a streaming-szolgáltatók: ha valakinek, hát nekik jól jöttek a járvány miatti korlátozások. A kényszerű bezártságban, karanténban sokak egyetlen mentsvára volt, ha […]

Esett a Netflix-részvények árfolyama, miután kiderült, nem akkora az előfizetési kedv, mint egy évvel korábban.

Sajnálni azért egy pillanatig sem kell a vállalatot, így is bőven van mit aprítania a tejbe.

Dörzsölhették a markukat a streaming-szolgáltatók: ha valakinek, hát nekik jól jöttek a járvány miatti korlátozások. A kényszerű bezártságban, karanténban sokak egyetlen mentsvára volt, ha sorozatokat, filmeket nézhettek. Bár a járványnak még messze nincsen vége, az emberek és a gazdaságok lassan megtanulnak együtt élni vele, így egyre kevesebben és kevesebbet maradnak otthon, ergo kevesebb időt töltenek a képernyő előtt.

Bizonyosan ez is közrejátszott abban, hogy a Netflix előfizetőink növekedési száma alul múlta a szolgáltató (és befektetőinek) elvárásait. Októberben még úgy tűnt, hogy minden a legnagyobb rendben, a Netflix lenyűgöző előfizetői számokról vizionált, többek között az olyan sikersorozatoknak köszönhetően, mint a Squid Game.

A negyedik negyedéves előfizetői számok viszont elmaradtak a várttól. A streaming-szolgáltató 222 millió előfizetésre számított, azonban végül a szám egymillióval kevesebb lett. Bár ez egyáltalán nem tűnik óriási veszteségnek, azonban miután 2020 végén igen nagy volt a növekedés, egy aggasztó tendencia előjele lehet. A Netflix részvényesei is olyannyira csalódottak lettek, hogy a részvényértékek mintegy 20 százalékkal csökkentek január 21-én, elérve a legalacsonyabb szintet 2020 júniusa óta.

A Netflix persze magyarázatot keresett, és meg is találta a streaming-szolgáltatók növekvő versenyében, illetve makrogazdasági nehézségekben, amelyek például Latin-Amerikában jelentkeztek. Visszatérve a versenyre: a Netflix szerint egyre jobban éreztetik a hatásukat olyan konkurensek, mint a Disney, az Apple, az Amazon és az HBO. „A fogyasztóknak mindig is többféle választási lehetőségük volt a szórakozási idejüket illetően, és a verseny csak fokozódott az elmúlt 24 hónapban, ahogy a szórakoztatóipari cégek világszerte kifejlesztik saját streamelési kínálatukat” – mondták el a témával kapcsolatban.

Az viszont mindenképpen pozitív a cég számára, hogy a bevételük 16 százalékkal nőtt októberben, novemberben és decemberben az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 7,7 milliárd dollárt. A negyedéves nyereség 12 százalékkal 607 millió dollárra nőtt. Az év során a nyereség 2,7 milliárd dollárról 5,1 milliárd dollárra ugrott, miközben a bevétel 19 százalékkal, 26,7 milliárd dollárra nőtt.

Forrás: hvg.hu

További híreink