Üzleti élet felsőfokon
2024. Május 29. Szerda, Magdolna

Éveken át meglopta a vevőket az Amazon

Több millió amerikairól van szó, az egyik vezető szerint még szívességet is tettek nekik.

Nem örvend makulátlan megítélésnek az Amazon internetes piactér, a számos nagy piacon való kikerülhetetlensége ellenére a vállalatot rendszeresen érik a kritikák a dolgozók, a fogyasztók, továbbá a kereskedőpartnerek vélt vagy valós kizsákmányolása miatt.

Belsős levelezések bizonyítják alá az FTC által felhozott vádakatForrás: Wicked Monday / Unsplash

A vállalat nem most fog javítani az imázsán, új információk kerültek napvilágra az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) által az Amazon ellen indított eljárásból. A napokban további bizonyítékokkal módosított perben a hatóság azzal vádolja a céget, hogy olyan sötét mintákat alkalmazott kezelőfelületein, amelyekkel titokban több millió amerikai vásárlót iratkoztatott fel a havi 15 dollárba kerülő, automatikusan megújuló Prime-előfizetésére. Ez ingyenes és gyorsabb házhoz szállítást, extra leárazásokat, újabban pedig online szolgáltatásokat is tartalmaz.

Az FTC által benyújtott belsős levelezésekből kiderült, hogy a vállalat felsővezetése és a Prime sikerre viteléért felelős vezetők tökéletesen tisztában voltak a „véletlen” feliratkozások miatti panaszokkal. Emellett egy belső hírlevélben beismerték, hogy a folyamat során a vevők nem mindig látják az előfizetés automatikus megújításával kapcsolatos szerződési feltételeket, ami közvetlenül jogsértő.

Az Amazon kezelőfelületével foglalkozó dizájnerek 2016-ban kezdték felemelni a hangjukat a sötét mintás Prime-felirakoztatás ellen. A panaszaik nemhogy süket fülekre találtak a vezetőknél, de a Prime programért felelt Neil Lindsay alelnök egyszer azzal reagált, hogy az átvert vevők még hálásak is lesznek a cégnek, mikor megértik, hogy mennyire előnyös számukra Prime-tagnak lenni.

Az FTC mindezek mellett azt is kifogásolja, hogy az Amazon szándékos akadályok és félrevezetések segítségével nagyon megnehezítette a Prime-tagság lemondását. Az előfizetés megszakításának halálra komplikálása olyan jelentőségű projekt volt a vállalatnál, hogy még saját kódnevet is kapott, Homérosz műve után Iliásznak nevezték el a heroikus erőfeszítést.

További híreink