Üzleti élet felsőfokon
2022. Szeptember 24. Szombat, Gellért, Mercédesz

Kiderült, mennyiért kelt el a magyar startup, ami kitalálja, mit akarunk vásárolni

Elégedett lehet a Gravity R&D alapítócsapata, nehéz piacon, minimális kockázati tőkével jutottak el a 7 millió dolláros exitig.

Májusban derült ki, hogy az intelligens online ajánlórendszereket fejlesztő magyar Gravity R&D-t felvásárolja a saját területén globális piacvezető és a New York-i tőzsdén jegyzett Taboola.

A felvásárló második negyedéves tőzsdei beszámolójából, most az is kiderült, mennyiért, eszerint

körülbelül 7 millió dollár, azaz jelenlegi árfolyamon úgy 2,8 milliárd forint volt a vételár a Gravity 100 százalékáért.

A vételár azért nincs pontosan megadva, mert amíg nem zárul le a tranzakció, kis mértékben változhatnak a kondíciók.

„Elégedettek vagyunk”

Azt már májusban elmondta Tikk Domonkos társalapító-ügyvezető, hogy teljes egészében készpénzes üzletről van szó, egyelőre nem kapnak Taboola-részvényeket. „Elégedettek vagyunk” – kommentálta akkor a felvásárlást, és hozzátette, hogy külön nagy teljesítménynek gondolja azt, hogy

összesen 2,5 millió dolláros befektetéssel jutottak el idáig, míg a hozzájuk hasonló amerikai cégek 50-100 milliókat szívtak fel a piacról.

A 2007-es alapítású Gravity R&D-be 2009-ben szállt be a Docler Holding, majd 2011-ben az OTP-hez tartozó Portfolion. Őket kivásárolták az alapítók, a Docler portfólióját pedig Oszkó Péter tőzsdei befektetőcége, az Oxo Technologies vette át. Az exittel a befektetők is különösen jó üzletet kötöttek a befektetett összegekhez mérten.

Hogy néz ki a jövő?

A Gravity nevet megtartják, és a budapesti irodájuk hamarosan a Taboola research & development központja lesz. A közeljövőben más ország Taboola-irodáival is indítanak projekteket, de fő fókuszuk a Taboolával együttműködésben fejlesztett termékük, a DCO (Dynamic Creative Optimization) marad. Ebben arra dolgoztak ki algoritmust, hogy az interneten elérhető hirdetésekből a lehető leggyorsabban ki tudják választani azt az egyet, ami a leghatékonyabban eléri a vásárlót.

Tikk a sikersztoriban a stabilitást is értékeli, amit ezentúl a csapatának kínálhat: „tíz éven keresztül egy hegyen-völgyön át, nagyon fura életutat bejáró startup CEO-ja voltam. Megnyugtató érzék, hogy nem lesz rajtunk pénzügyi nyomás, azzal foglalkozhatunk, amihez a legjobban értünk: a technológiával.”

Borítókép: Tikk Domonkos, a Gravity R&D társalapító-ügyvezetője

forrás – forbes.hu