Üzleti élet felsőfokon
2024. Március 29. Péntek, Gedeon, Johanna

Középiskolai kvízjáték indul a védőoltásokról

„Legyél Te is hírvivő!” címmel hirdette meg az ELTE Biológiai Intézet. „Legyél Te is hírvivő!” címmel országos online kvízjátékot hirdetnek az ELTE Biológiai Intézetének munkatársai középiskolás diákok és tanáraik számára a modern biológiai módszerek alkalmazásával fejlesztett oltóanyagok felhasználása mellett. A verseny február 9-től február 12-ig tart, a szervezők az ELTE TTK Biológia Intézet honlapján mindennap közzétesznek […]

„Legyél Te is hírvivő!” címmel hirdette meg az ELTE Biológiai Intézet.

„Legyél Te is hírvivő!” címmel országos online kvízjátékot hirdetnek az ELTE Biológiai Intézetének munkatársai középiskolás diákok és tanáraik számára a modern biológiai módszerek alkalmazásával fejlesztett oltóanyagok felhasználása mellett.

A verseny február 9-től február 12-ig tart, a szervezők az ELTE TTK Biológia Intézet honlapján mindennap közzétesznek egy-egy kérdéssort a koronavírussal kapcsolatban, amelyre várják a középiskolás diákok válaszait. A játék végén a legtöbb pontot elérő versenyzők között értékes nyereményeket sorsolnak ki.

A védőoltások (vakcinák) előállítása és hatékony felhasználása a biológia tudomány egyik legnagyobb sikere. A passzív vagy az aktív immunizálás elmélete és gyakorlata teljesen természetes biológiai folyamatokon alapszik, és a kutatók mára olyan módszereket, valamint ezek biztonságát ellenőrző eljárásokat fejlesztettek, amikkel az életmentő védőoltások kockázatait elenyésző mértékűre csökkentették – olvasható az ELTE honlapján közzétett felhívásban.


„Szakmai kötelességünk hangsúlyozni, hogy a megfelelően ellenőrzött és dokumentált készítmények hatékonyságának tagadása hatalmas károkat okozhat (…). A Legyél Te is hírvivő! kampányunkban a fiatalokhoz és tanáraikhoz fordulunk. Az ő nyitottságukban bízunk, hogy nem csak megértik és elfogadják a modern biológia eredményeit, hanem biológiai tudásukban megerősödve meggyőzik szüleiket és nagyszüleiket a védőoltások hasznosságáról és hatékonyságáról” – hívják fel a figyelmet a kezdeményezők.


A közlés szerint február végére elkészül egy általános iskolai és gimnáziumi tanároknak szánt oktatási segédanyag is, ami lehetővé teszi, hogy a koronavírussal kapcsolatos ismeretek megjelenjenek a biológia mindennapi oktatásában.

Forrás: MTI

Képünk illusztráció. 

További híreink