Üzleti élet felsőfokon
2024. Április 25. Csütörtök, Márk

Naponta 45 ezer reklám megy le a tévében, egy átlag magyar 153 darabot lát belőle

Kijöttek a Nielsen legfrisebb közönségmérési adatai. Jelentősen nőtt a sugárzott reklámok száma, a nézők pedig több reklámot látnak, ha a darabszámot vesszük alapul, ugyanakkor a reklámnézéssel töltött idő nem nőtt – derült ki a Nielsen legfrisebb, negyedéves tévépiaci körképéből.  A felmérés szerint az átlag magyar (aki négy évesnél időseb) 5 órát és 14 percet tölt […]

Kijöttek a Nielsen legfrisebb közönségmérési adatai.

Jelentősen nőtt a sugárzott reklámok száma, a nézők pedig több reklámot látnak, ha a darabszámot vesszük alapul, ugyanakkor a reklámnézéssel töltött idő nem nőtt – derült ki a Nielsen legfrisebb, negyedéves tévépiaci körképéből. 

A felmérés szerint az átlag magyar (aki négy évesnél időseb) 5 órát és 14 percet tölt a képernyő előtt, egyetlen perccel rövidebb ez a szám, mint 2020 utolsó negyedévében.

Tarolnak a sorozatok

A Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint a tévénézésre szánt idő 39 százalékát fordították a sokféle nézői igényt kielégítő, és legtöbb csatornát (24 db a sorozat csatornák nélkül, a vizsgált 119 csatornából1) magában foglaló „általános szórakoztató” csatorna csoportra, mely naponta átlagosan 5,06 millió nézőt ért el, és egy átlagos néző 3 óra 29 percet töltött el ezeken a csatornákon.  A műsoridejük legalább felében különböző sorozatokat kínáló „sorozat csatornák” a tévénézési idő 8,8 százalékát képviselték, és naponta átlagosan 2,1 millió nézőt értek el, akik átlagosan 1 óra 53 percet szántak a nézésükre.

A filmcsatornák a napi tévénézési idő 10,9 százalékát fedték le, naponta átlagosan 2,77 millió nézőhöz jutottak el, és az egy nézőre jutó idő 1 óra 45 perc volt, ami hozzávetőleg megfelel egy átlagos film hosszának.

A hírcsatornák együttesen 7,7 százalékos közönségarányt mondhattak magukénak, ami enyhén magasabb, mint egy évvel korábban. Napi átlagos elérésük közel 2,3 millió fő volt, és az elért nézők naponta átlagosan 1 óra 31 percet szántak a hírcsatornák műsorainak megtekintésére.

A sportcsatornák közönségaránya 3,8% volt az év utolsó negyedében, amely megfelel a 2020-ban mért értéknek, naponta átlagosan 1,45 millió nézőt értek el, és egy átlagos néző 1 óra 9 percet szánt rájuk, ami pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban.

Több a reklám

A sugárzott reklámok száma az utóbbi években dinamikusan növekedett, és ez a trend 2021-ben tovább folytatódott. 2021. október – december között naponta átlagosan 45 226 db reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, amely mintegy 1 092 db reklámfilmmel több 2020 utolsó negyedévéhez képest, közel 6 ezerrel meghaladva a Covid előtti 2019-es mennyiséget is.

A sugárzott reklámok számának növekedésével párhuzamosan a megtekintett reklámfilmek száma és a napi reklámnézési idő is túlszárnyalta a korábbi 2 évben mért értékeket. Egy fő naponta átlagosan 39,5 percnyi tévéreklámot látott 2021 utolsó negyedévében, ami napi 153 db reklámfilmnek felelt meg. Ez 5 db reklámfilmmel több, az időt tekintve viszont ugyanannyi, mint 2020 azonos időszakában, 2019-hez képest pedig is 3 perces növekedést és +15 megtekintett reklámfilmet jelentett.

A reklámfilmek által naponta elért nézők átlagos száma enyhén csökkent: 2021 végén 5,877 millió nézőt értek el legalább egyszer a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, amely mintegy 214 ezerrel kevesebb, mint 2020-ban vagy akár 2019-ben. Ugyanakkor a teljes, össz-tévépiaci GRP értéke a tavalyi 934 ezerről 956 ezerre nőtt, amely igen jelentős növekedés a Covid előtti, 2019-ben mért 870 ezerhez képest.

Forrás: kreativ.hu

További híreink