Üzleti élet felsőfokon
2024. Március 28. Csütörtök, Hajnalka

Nem bírja tovább az inflációt a Louis Vuitton, rekordév után emeli az árakat

Hiába ért el rekordot tavaly az értékesítésben az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxuskonglomerátum, emeli csúcsmárkájának árait. Ugyan egy ideig úgy tűnt, hogy távol tartja magát az áremeléstől az LVMH, de ők sem bírják az alapanyagdrágulást és az inflációt. Az amerikai Forbes azt közölte: világszerte emelik a világ egyik vezető luxusmárkájának, az LVMH-hoz tartozó Louis Vuitton […]

Hiába ért el rekordot tavaly az értékesítésben az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxuskonglomerátum, emeli csúcsmárkájának árait.

Ugyan egy ideig úgy tűnt, hogy távol tartja magát az áremeléstől az LVMH, de ők sem bírják az alapanyagdrágulást és az inflációt. Az amerikai Forbes azt közölte: világszerte emelik a világ egyik vezető luxusmárkájának, az LVMH-hoz tartozó Louis Vuitton árait.

A cég az emelkedő költségek és az globális szinten erőre kapó infláció ellen védekezik így, az emelés a ruhákat, a kiegészítőket és a parfümöket is érinti majd. A közlemény szerint az áremelést is e tényezőkre, az alapanyagköltségekre és az inflációra tekintettel határozzák meg.
A járvány számos céget arra kényszerített, hogy csökkentse a termelést vagy árat emeljenek az ellátási láncok zavara miatt. A folyamat már 2020-ban is látszódott, de igazán csak tavaly vált látványossá. A válságok azonban a luxusipart hagyományosan nem érintik, a luxusmárkák nem számoltak be érdemi visszaesésről, jó példa erre a hazai luxusautó-értékesítés. Volt luxusmárka, mint a Hermés vagy a Chanel, de a jelenség nem vált általánossá.

Az LVMH is rekordévet zárt 2021-ben, a 71,5 milliárd dolláros árbevétel 44 százalékos emelkedés 2020-hoz képest. Mi is írtunk róla, hogy úgy viszik a fogyasztók Diort, mintha nem lenne holnap.

Sokáig úgy tűnt, hogy a stabil értékesítés miatt az LVMH távol tartja magát az áremeléstől. Legalábbis Bernard Arnault CEO, a csoport többségi tulajdonosa – aki a Forbes listáján 189 milliárd dolláros vagyonával jelenleg a világ harmadik leggazdagabb üzletembere – azt mondta, hogy a luxusmárkáknak is ismerniük kell a saját határaikat.

Idén januárban viszont már úgy fogalmazott: stratégiai megközelítésre van szükség az árképzésben az infláció miatt még úgy is, hogy a kereslet rendkívül stabil volt tavaly. „Észszerűnek kell maradnunk” – indokolta. Arról egyelőre nincs hír, hogy a csoporthoz tartozó többi márka, a Dior, a Tiffany & Co, a Bulgari vagy épp a Tag Hauer emelné-e világszerte az árait.

Forrás: forbes.hu

Fotó: forbes.hu

További híreink