Üzleti élet felsőfokon
2024. Március 28. Csütörtök, Hajnalka

Újabb engedélyt kapott, már jövőre elkészülhet a Gellért-hegyi sikló

A beruházó ígérete szerint ez kiválthatja a nyaranta a környéket ellepő turistabuszokat. Új építési engedélyt kapott Budapest Főváros Kormányhivatalától a Gellérthegyi Sikló Kft. a február 1-jén lejáró mellé, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése. A terület birtokba vétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, aztán a tényleges kivitelezés, ami a tervek szerint […]

A beruházó ígérete szerint ez kiválthatja a nyaranta a környéket ellepő turistabuszokat.

Új építési engedélyt kapott Budapest Főváros Kormányhivatalától a Gellérthegyi Sikló Kft. a február 1-jén lejáró mellé, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése. A terület birtokba vétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, aztán a tényleges kivitelezés, ami a tervek szerint 13 hónapig, 2023 második feléig tart majd – közölte a cég.

Walton Imre, a kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy a Budavári Önkormányzat kezdeményezésére, egyetértésben a Fővárosi Önkormányzattal, olyan módosításokat hajtottak végre a projekt műszaki tartalmában, amelyek még környezetkímélőbbé teszik a beruházást.

A közlemény szerint a sikló megépítésével a Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a főváros vérkeringésébe, és lehetővé válik a városrész forgalmát terhelő, az ottlakók életminőségét negatívan befolyásoló turistabuszok kitiltása a környező utakról. Ezekből az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 fordul meg arrafelé.

A sikló egy 300 méteres, kötött pályán haladó, több kocsiból álló elektromos hajtású közlekedési eszköz lesz, amely 72 másodperc alatt teszi meg az utat a Gellért-hegy lábától a tetejére tervezett kilátóig. Korábbi közlése szerint a cég a sikló bejáratát a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróban tervezi kialakítani. A jármű nagyjából 100 méteren át, az Orom utcáig a föld alatt fog közlekedni, onnan pedig egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A sikló kabinjai 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel, vagyis óránként akár 1200 embert is feljuttat a hegy tetejére.

Forrás: hvg.hu

Kép: hvg.hu

További híreink