Üzleti élet felsőfokon
2024. Április 27. Szombat, Zita

A Google is felfigyelt a kismamákat segítő magyar applikációra

Már több mint 200 000 magyar kismamának segített a PregHello.

Az alkalmazásra a Google is felfigyelt és felkérte az app megálmodóját, Németh Nórát, hogy a PregHello képviselje Magyarországot a Google #WeArePlay európai kampányában.

„Azt hittem, hogy csak spam a levél” –Németh Nórát, a PregHello app ötletgazdáját tavaly nyáron kereste meg a Google, hogy a Bookr Kids és a Vimage társaságában képviselje Magyarországot a techóriás #WeArePlay európai kampányában. Ennek keretében a Google társadalmilag hasznos applikációkat keres világszerte, majd kontinensenként és országonként bemutatja a legjobbakat. A PregHellot azért választották ki, mert várandósoknak nyújtanak hiteles információkat ingyenesen. Most a Google rendezvényein első kézből értesülhetnek az applikációkat érintő fejlesztésekről, tippekről, illetve kapcsolatokat építhetnek.

Az alkalmazásban – amelyet már több mint kétszázezren töltöttek le – a kismamák hétről hétre követhetik a várandósságukat és kisbabájuk fejlődését az anyaméhben. Van egy egészségügyi szakértők által lektorált tudástár és eszköztár is, amelyek egy alaptudást biztosítanak a várandósgondozás menetéről, vizsgálatokról, a testi-lelki változásokról, babagondozásról, elintéznivalókról. Van súlykövetés, és vérnyomás-, valamint vércukornapló, és az apukákat is bevonják, nekik egy felhasználójuk javaslatára külön funkciókat építettek be, hogy ők is közelebb kerüljenek a várandósság időszakához.

Bár angolul nagyon sok app elérhető a kismamáknak, a PregHello kifejezetten a magyar viszonyokra, a hazai terhesgondozási rendszerre van szabva és Nóráék célja, hogy minden információt egy helyen találjanak meg a kismamák a magzat fejlődésének állomásaitól kezdve egészen családtámogatási rendszer ismertetéséig. Még igénylőlap is elérhető a csok-hoz, persze nem ez a fő profil, de a korrekt és folyamatosan frissített információk egy helyre csoportosítása volt a fő cél. Tartalmaikat szakemberek – többek között szülész-nőgyógyászok, gyermekorvosok, védőnők, dietetikusok, laktációs tanácsadók, pszichológusok – készítik, illetve lektorálják, folyamatosan bővül a csapat. Mára háromból két kismama a PregHellot használja a várandóssága során.

A PregHellora nemcsak a Google figyelt fel: a Magyar Marketing Szövetség év honlapja közönségdíjasa lett 2022-ben, és ugyanekkor az év applikációja díjat is elnyerték. A kifejezetten női vállalkozások fejlődését támogató, első magyarországi Visa She’s Next program győztesei között is ott van a PregHello: 873 jelentkező közül kerültek az öt győztes közé júliusban.  

Nóra multis közegből jön, mielőtt kisfia 2017-ben megszületett, közel tíz éven keresztül több európai országban élt és dolgozott marketing és pénzügy területeken, mára már teljesen a PregHello építése teszi ki az idejét. Az app ötlete akkor fogalmazódott meg benne, amikor kismamaként túl sok ellentmondásos információba ütközött akár a vizsgálatokkal, akár azzal kapcsolatban, hogy mit lehet enni vagy mit nem.

Minden céges vacsorán bajban voltam, hogy kismamaként mit ehetek és mit nem. Mindig az volt a megoldás, hogy kirohantam a mosdóba, és rágugliztam” – ekkor érezte, hogy jó lenne, ha mindezeket egy helyen meg tudná nézni. A PregHello „mit ehetek?” funkciója épp ezért már az alkalmazás első verziójában is szerepelt.  A PregHello első tervei egy A4-es lappal kezdődtek, amelyre filccel összeírta, hogy saját tapasztalatai alapján milyen információk kellenének az applikációba, aztán szakirodalmakat gyűjtött, és hivatalos egészségügyi oldalakat, valamint itthoni és külföldi kórházak szülészeteinek honlapjait böngészte. Az ötletet ekkor nem volt ideje tovább vinni, mert megszületett a kisfia, így a sok jegyzet is bekerült a fiókba több évre.

Amikor a kisfia bölcsis lett, újra elővette a jegyzeteket, és ekkor kezdték el fejleszteni a PregHellot a férjével. Mára a PregHello igazi femtech vállalkozássá vált, ugyanis az applikációval kapcsolatos napi teendőket nővérével, Dr. Németh Ildikóval közösen intézik. 2020 áprilisában élesítették az applikációt és meglepetésükre két hét alatt már 2500-an letöltötték. „Ez óriási visszajelzés volt a magyar kismamáktól. Ezzel jelezték felénk, hogy nagy szükség van egy hiteles várandóssági támaszra.”

Ráadásul azok a cégek is hamar észrevették, akiknek várandósok, kisgyermekesek a célcsoportjuk, hogy a PregHellon keresztül szinte minden, babavárásban érintett megismerheti a termékeiket, szolgáltatásaikat kedvezményeken, releváns tartalmakon keresztül, mivel évente több mint 13 milliószor használják a babát várók az alkalmazást.

„Ez egy magányos műfaj” – multis közegből nem volt egyszerű váltani, ráadásul Nórának eleinte, mivel sokat dolgozott külföldön, kapcsolati hálója sem volt itthon. Neki is volt olyan érzése, amikor inkább beült volna egy irodába dolgozni, de utólag abszolút nem bánja, hogy inkább vállalkozást épített. Úgy látja, hogy az alkalmazások fejlesztése eléggé lutri is lehet, mivel elég későn térül meg a munkába fektetett idő, energia és ha a célközönséget nem érdekli az app tartalma, akkor pedig soha.

„Tényszerű, nem cukiskodó, hanem a várandóssághoz szükséges alapinformációkat lehet megtudni a PregHelloban egy helyről, hiteles forrásból, amelyek tudatában a kismamák az orvostól, védőnőtől is jobban tudnak kérdezni” – foglalja össze Nóra azt, hogy a visszajelzések alapján miért szeretik a felhasználók a PregHellot. A kismamák javaslatai alapján a kezdetekhez képest sok mindennel kiegészült az app, és a védőnők visszajelzéseit, szakmai véleményét is figyelembe vették.

Megkérdeztünk egy területi védőnőt is, aki szinte a kezdetektől ismeri a PregHello alkalmazást. „Nagyon szép, átlátható és felhasználóbarát az egész applikáció” – ő nemcsak a kifejezetten a várandóssággal kapcsolatos tartalmakat (súlykövetés, vércukornapló) tartja hasznosnak, hanem a babaápolásról szóló cikkeket és az apukák megszólítását is. Nála havonta átlagosan két tucat kismama fordul meg várandósgondozás keretében. Négy-hathetente látja a leendő anyukákat, egy-egy alkalommal legalább fél óra a gondozás és a kérdések megválaszolása, de ez sok mindentől függ.

Azt mondja, a kismamái többsége eleve ismeri a PregHellot, vagy aki nem, annak ő is szívesen ajánlja. A gondozottjainak mindig elmondja, hogy ha bármi kérdésük van, nyugodtan keressék fel őt, ne csak feltétlenül az internetről tájékozódjanak. Sok anyuka kérdez Facebook-csoportban, vagy tájékozódik az Instagramról egy-egy celeb posztja alapján, de a szülészorvosok szava is sokszor döntő, ha ők javasolnak valamit, az majdnem szent és sérthetetlen, és a védőnőtől is sokszor várnak megerősítést – fejtette ki. 

Az PregHello üzleti modellje az, hogy partneri együttműködések keretében megjelenítik az alkalmazásban partnereik termékeit, szolgáltatásait. Ez egy win-win-win modell, mondja Nóra, ugyanis a kismamák kedvezményeket, információkat kapnak, melyek kifejezetten ehhez az életszakaszhoz kapcsolódnak, tehát számukra teljes mértékben relevánsak. A partnereik bemutatkozhatnak termékeikkel ennek a célcsoportnak, Nóráék pedig finanszírozni tudják az alkalmazás fejlesztéseit.

A PregHello csapat álma, hogy ne „csak” háromból két kismama használja az alkalmazást Magyaroszágon, hanem minden kismamához eljussanak a PregHello hasznos információi.

forbes.hu

További híreink